søndag den 27. februar 2011

Avispapirskurve

 Jeg nåede at blive færdig med frugtkurven til min mor så hun kunne have den med hjem idag. Var allerede færdig fredag aften, men der var jeg godt nok også træt af at folde og samle.
Så jeg har afleveret to avispapirskurve i denne her weekend. Den første jeg lavede har jeg været færdig med i et stykke tid, men det var en fødselsdagsgave til min søster så den kan først blive vist frem nu.
Jeg har faktisk slet ikke haft besvær med at lave kurvene. Synes det har været utrolig nemt. Avispapir er faktisk noget ret godt materiale at arbejde med, selvom man selvfølgelig skal passe lidt mere på. Men har man en rund nål og noget tråd der ikke skærer, så går det som en leg. Det eneste der bare skal gøres er, at det på en eller anden måde skal gøres vandtæt. Jeg valgte nok den dyreste måde, men også den nemmeste. Jeg købte en dunk gulvlak fra bilka, men til gengæld har jeg så til rigtig mange gange! Det fungerede perfekt og var rigtig nemt. Resultatet synes jeg selv blev ret godt i hvert fald.
Desværre fik jeg ikke taget billede af frugtkurven, men her er nogle af den anden kurv.






2 kommentarer:

  1. hej:-) fine kurve du har lavet. Er lak stærk nok ? jeg bruger tape eller laminat.Det er en langsom affære.
    mvh. Anne Dorthe

    SvarSlet
  2. Ja det er super godt synes jeg. Købte GoLak fra Bilka som skulle være ekstrem stærk. Den kostede godt nok næsten 200, men der er også til rigtig mange gange.
    Jeg synes klart jeg kan anbefale det frem for at sidde og tape det hele ind :)

    SvarSlet